Rikus Poel, Dagmar Boerrigter, Martina Ingenkamp, Wilfred ten Brinke, Michal Laarman en Andre Schipper bijeen.
Rikus Poel, Dagmar Boerrigter, Martina Ingenkamp, Wilfred ten Brinke, Michal Laarman en Andre Schipper bijeen. (Foto: )

Gastvrij Twenterand volgt TTI op

Door De Koerier

Ondernemers trekken de kar

Eén organisatie waarin de samenwerkende ondernemers het voortouw hebben. Een duidelijke positionering en profilering van Twenterand en haar dorpen moet leiden tot meer bezoekers en dus meer omzet en werkgelegenheid binnen de vrijetijdseconomie. Dat is in een notendop de missie van Gastvrij Twenterand, de organisatie die zich inzet voor de promotie en marketing van Twenterand.

Twenterand - Het nieuwe bestuur van Gastvrij Twenterand bestaat uit ondernemers. Gastvrij Twenterand neemt het stokje over van Twenterand Tourist Info (TTI), dat per 30 september ophoudt te bestaan.
De drijvende krachten van TTI waren Betsie Bosch en Gea Bosch. Zij hebben zich jarenlang met een enorme betrokkenheid ervoor ingezet om zoveel mogelijk bezoekers naar Twenterand te krijgen en het die bezoeker ook nog naar de zin te maken, stelt wethouder Bart-Jan Harmsen. "De ervaring van TTI is natuurlijk van onschatbare waarde. In de gesprekken die ik heb gehad dacht TTI altijd constructief mee en dat waardeer ik heel erg."
Voorzitter TTI Hans van Ronkel sluit daar op aan: "TTI heeft de aanpak vanaf het begin omarmd en meegeholpen om van Gastvrij Twenterand een succes te maken, maar ik vind het wel van groot belang om het proces zorgvuldig af te ronden. 2019 gebruiken we dan ook als overgangsjaar, waarna de TTI niet meer bestaat. Ik ben blij dat dat allemaal in goed overleg is geregeld, vooral voor de mensen die het direct aangaat, zoals Gea en Betsie."

Gastvrij Twenterand is er voor de ondernemers in de recreatieve en toeristische sector, de 'vrijetijdseconomie'. "Die ondernemers zijn uitstekend in staat rechtstreeks met de markt te communiceren'', zegt Harmsen. "Gastvrij Twenterand gaat ze helpen die markt verder uit te breiden en samen te werken met organisaties als Twente Marketing en Vechtdal Marketing. Die ondersteuning zit in het aanvragen van subsidies, de contacten met de gemeente en ondernemers attent maken op kansen die zich voordoen. De wensen van de ondernemers staan hierin centraal.''

Meer berichten